FREE SHIPPING ON ORDERS OVER € 75,-

PERSBERICHT – Rogue Label lanceert edgy Fair Wear collectie 'Rebelle Art'

Dat duurzame kleding niet saai hoeft te zijn bewijst Rogue Label met deze edgy, nieuwe collectie. De items zijn zoals het thema Rebelle Art al zegt, rebels en hebben een artistiek randje.

Rebelle Art: Niet voor muurbloempjes

De items zijn niet geschikt voor muurbloempjes met een veilige kledingstijl. De Rebelle Art collectie daagt je uit de print eens goed te bekijken en je af te vragen wat je er nou eigenlijk van vindt. You will either hate it or love it! De collectie bestaat uit T-shirts, sweaters en denim met uitgesproken print. De kledingstukken zijn stuk voor stuk gemaakt van hoogwaardige kwaliteit en hebben een hele fijne pasvorm.

Fair Wear & biologisch katoen

De collectie bestaat uit producten die op een ethisch verantwoorde en milieuvriendelijke manier geproduceerd worden. De producten uit deze Fair Wear collectie zijn gemaakt van biologisch katoen en uitvoerig getest op duurzaamheid. De kledingstukken hebben zowel het Oekotex als het officiële Fair wear label. Dat betekent dat er een strikt beleid tegen kinderarbeid is en dat medewerkers niet alleen een eerlijk salaris ontvangen, maar ook interne scholing zodat ze zich kunnen blijven ontwikkelen.

15,- per T-shirt naar moeders met hiv

Rogue Label heeft een T-shirt ontworpen waarvan \ 15,- naar Keniaanse moeders met hiv gaat. Het geld dat opgehaald wordt zal gedoneerd worden aan het Live, Learn, Earn programma van ChildsLife.

Het doel van het ChildsLife Live, Learn, Earn (LLE) programma is een toekomst creëren voor vrouwen die dachten geen toekomst meer te hebben. Dit unieke programma is erop gericht om vrouwen in de sloppenwijk met de diagnose hiv-aids een nieuwe kans te geven. Ze doorlopen in het LLE programma 3 fases en krijgen medische hulp, sociale steun, psychologische begeleiding en business training. Nadat ze met succes het programma doorlopen hebben ontvangen ze een micro krediet wat hen de mogelijkheid geeft een eigen bedrijfje te beginnen. ChildsLife heeft met dit succesvolle programma al meer dan 1200 vrouwen geholpen. Daarmee hebben niet alleen 1200 vrouwen, maar ook zo’n 6000 kinderen de kans gekregen op een betere toekomst. – T-shirt Pink Lady € 39,95

Noot voor de redactie: www.roguefashionlabel.com | www.instagram.com/roguelabel | contact@roguefashionlabel.com t.a.v. Masha Tijhuis